Tuesday, August 31, 2010

Mencari ole-ole Melaka tuk bawa balik


Oleh kerana mama bagi hint yang teringin nk merasa dodol melaka, maka tadi pagi.. aku dengan jayanyer kuarlah tuk pi cari. Aku ada tny Kak Ash kat cne kat mana nk cari dodol sedap. Katanya kat Masjid Tanah. Maka dengan semangatnya aku pun cungik ler ke sana. Puas aku tawaf pekannyer tp xnampak la plak gerai atau tanda2 penjualan dodol. Jadi, dengan rasa kecewanyer aku meluncur ke pekan Alor Gajah, sebab memang niat aku nk pi beli sos cili Baha yang hebat tu.. Kat pasar tu aku terjumpalah beberapa gerai yg jual ole2 and tell what aku terjumpalah dodol.. tp xberani nk beli banyak.. Maka aku belilah skit sebab aku terasa nk gi usha sekali lagi kat Masjid Tanah. Mungkin adi aku gi awal sangat kot.. Memang xbanyak gerai bukak pun.. Yang pasti esk aku nk pi ambik tudung ngan coklat yang telah ditempah.. Yey, xsaba nyer!!

No comments:

Post a Comment