Daisypath - Anniversary

Tuesday, August 31, 2010

Adobe InDesign


Antara hasil kerjatanganku guna Adobe





Sejak2 aku keja kat cne, maklum ajalah semua subjek aku berkisar dengan teknikal jadi secara tak langsung aku kenalah belajar skit2.. Tuk ilmu sendiri ngan ilmu yang nak dikongsi ngan anak murid.. cewah.. bunyi cham hebat.. tp setakat nie al-hamdullillah aku telah mempelajari pelbagai ilmu teknikal dengan bantuan buku dan internet.. mujurlah aku nie cepat gak belajar.. walaupun hajat nie nk gak mintak org tlg tunjukkan tp seganlah plak.. cumer dalam diam aku belajar gak ngan anak murid aku nie.. usha chamner dierorg buek.. bukan luak pun.. and aku snediri tak malu tuk ngaku yg xsemua benda aku tau.. kadang2 anak murid aku lagi tau.. so aku tny ajalah kat diaorg.. maklum ler biler bermain dengan kretiviti nie, xsemua orang ada.. kemahiran boleh dipelajari.. kan..???


Mencari ole-ole Melaka tuk bawa balik


Oleh kerana mama bagi hint yang teringin nk merasa dodol melaka, maka tadi pagi.. aku dengan jayanyer kuarlah tuk pi cari. Aku ada tny Kak Ash kat cne kat mana nk cari dodol sedap. Katanya kat Masjid Tanah. Maka dengan semangatnya aku pun cungik ler ke sana. Puas aku tawaf pekannyer tp xnampak la plak gerai atau tanda2 penjualan dodol. Jadi, dengan rasa kecewanyer aku meluncur ke pekan Alor Gajah, sebab memang niat aku nk pi beli sos cili Baha yang hebat tu.. Kat pasar tu aku terjumpalah beberapa gerai yg jual ole2 and tell what aku terjumpalah dodol.. tp xberani nk beli banyak.. Maka aku belilah skit sebab aku terasa nk gi usha sekali lagi kat Masjid Tanah. Mungkin adi aku gi awal sangat kot.. Memang xbanyak gerai bukak pun.. Yang pasti esk aku nk pi ambik tudung ngan coklat yang telah ditempah.. Yey, xsaba nyer!!

Saturday, August 28, 2010

Membeli belah di Tesco


Oleh kerana barang2 umah dah abz (walupun minggu depan nk balik raya) aku pun dgn jayanya ke sana tuk membli brg yang perlu bg juadah berbuka tuk beberapa hari..dalam pada sikit yang aku cadang nk beli.. tu pun dekat seRat jgk kena...oklah tu bukan tuk sapa pun.. tuk diri sendiri jgk..

petang nie plan nk masak menu daging masak kicap ngan grg ikan dowry bersalut tepung tempura.. desert cheese kek blueberry ngan air soya bandung...bolehlah tuk sorang makan...


Friday, August 27, 2010

My new life in Melaka


Nearly one month i'm in Melaka. Try to adapt and adopt with the new life and working environment.
Pergh.. xsangka cempedak menjadi nangka. Sapa sangka yang aku akan bertukar majikan dan kembali ke arah selatan. Oleh kerana nk memajukan diri dari pelbagai sudut (setelah dipertimbangkan aper yang perlu) satu keputusan telah di ambil dengan meninggalkan UUM yang tercinta dan kembali kepada UiTM (dihatiku) erm dihatiku kah..? hahahahaha